måndag 18 november 2013

Adena - No.47

Ny vecka, och den inleds såklart med Blå Måndag. Jag tänkte visa ett budgetlack från ICA Kvantum. Jag minns inte riktigt vad det kostade, men jag tror att det var 2 st för 25 kr. Har några Adena-lack i samlingen nu och de är helt okej lack faktiskt. Inte direkt unika, men absolut värda sin billiga peng.


No.47 är ett ljusblått krämlack. Tittar man riktigt noga är den lite spräcklig i finishen, som gör att den lever upp lite mer. Faktiskt ganska trevlig att ha på naglarna. Den är något klumpig att lacka med, men efter två lager flöt den ut fint och blev jämn och blank. Torktiden var oväntat bra! Jag kommer nog köpa fler Adenalack om jag får chansen. 

Formula: 7 av 10
Färg: 6 av 10 




4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Snälla rösta på mig i IsaDoras nailart tävling.
Skulle betyda så mycket ifall jag vann!
Tack för din röst på förhand! :D
Länk till mitt bidrag
http://www.isadora.com/se/competition/josephine/

Bam sa...

Vilken fin nyans. :) Jag har två adena-lack och de är bättre än man tror faktiskt. Inte heller speciellt unika nyanser, men fina ändå.

Lackert sa...

Fint! Här jag bor finns det inga av dom här eller nordic cap lacken, så tråkigt

Gelic sa...

Detta var jättefint! Jag gillar också det jag sett av dem, hos mitt ica kostar de 15kr st men har inte funnits jättemånga färger men helt klart pengen de kostar. Hittar jag fler så köper jag. Dock måste jag erkänna att jag trodde de hette Odena och inte Adena.. Börjar väl bli gammal o blind. ;)