måndag 7 oktober 2013

Blå Måndag: Depend - #387

Idag har jag ett lack ut Depends höstkollektion åt er! När jag första gången såg flaskbilderna från denna kollektion fastnade jag direkt för nr 387. Den har någon typ av spräcklig finish, istället för kräm rätt och slätt. När ICA Maxi hade fått in kollektionen snappade jag såklart åt mig den först :)


Ljusblå mot det gröna hållet, men svart spräckel, eller svarta små fläckar. Himla trevlig färg, även om den inte är jätteunik. Trivdes bra i den, och upplever den som ett bra vardagslack. Harmonisk och pålitlig färg. Två lätta lager, dock var penseln alldeles sned i min flaskan. Det händer tyvärr ganska ofta på Depends flaskor tycker jag. Dessutom satt korken så himla hårt att jag fick ta i med tänderna, vilket syns på bilderna. 
Men i överlag, ett bra lack. 

Formula: 7 av 10
Färg: 6 av 10



4 kommentarer:

Gelic sa...

Va kul lacket såg ut, spräckligt som du säger. På ett sätt undrar jag om det är med flit eller en lycklig slump. Känns som att det är pigmenten som inte blandas helt men det är bara en långsökt gissning. Konstigt också att flaskan satt så hårt på en nya flaska, tycker de brukar vara lätta i början. Jag brukar använda silikongrytlappar för att öppna lackkorkar nowdays. Ett annat tips är diskvantar så slipper man få märken på korken. :D

Och en till sak, jag har nominerat dig och din blogg en award som heter Liebster award! Mer info om den finns på min blogg. Den är på engelska men du får ju svara på svenska om du vill. :)

Tove sa...

Fint lack!
Kan, precis som Gelic, rekommendera diskhandskar. Har man inte det brukar det ofta funka att sätta gummiband runt korken för att få bättre grepp.. Bättre för tänderna - och korken! =D

Alexandra sa...

Jag gillar verkligen det här. Denna kollektionen känns väldigt intresssant!

Emma P sa...

Intressant finish. Undrar också om det var meningen eller ett lyckat misstag:)Lite kul hur som helst.